Wednesday, September 26, 2007

Feel different - like a robot chick!


Øh altså...



Første gang jeg så reklamen for den nye barbermaskinen til philips trodde jeg det var en ny vibrator fra durex. Brekker man av skjæreskiven kunne dingsen sikkert glidd rett inn i produktrekken, dessuten er jo roboten som beundrer den en damerobot!

Da det omsider gikk opp for meg at det var en barbermaskin vurderte jeg et kort øyeblikk om det kunne være en ladyshave, kanskje utviklerne endelig hadde innsett at alt lansert mot damer ikke trengte å være rosa? Feil igjen.

Som det nysgjerrige individet jeg er bestemte jeg meg for å undersøke saken nærmere og fant til slutt forklaringen på hvorfor det var en damerobot…

”En del av pleierobotens høyteknologiske arsenal har funnet veien til dette tiåret”

Øh, come again? I øyeblikkets språkforvirring løp jeg til babelfish og valgte oversett fra ”generelt sjåvinistisk piss” til ”klar tale” og fikk da setningen:

”En del av forhistoriens sexistiske bullshit har funnet veien til dette tiåret!”

Roboten står nemlig og stirrer dødt mot barbermaskinen fordi hun snart skal gå i gang med å betjene en mann med sitt høyteknologiske arsenal. (er jeg den eneste som får assosiasjoner til visse sener i ”the color purple” av å observere dette?)

Meh, skal skrive til philips og fortelle dem hva jeg mener om saken. Andre som synes sånne ting er sånn passe viktige oppfordres til å gjøre det samme.

introen til siden er også ganske ille sånsett...

4 comments:

Anonymous said...

Oi, jeg har grublet på den reklamen. Og når jeg endelig skjønner den, er den veldig lite sjarmerende.

Usj.

Anonymous said...

Jeg trodde også det var en ny vibrator, og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dette produktet skal være så ufattelig mye bedre enn alt det andre på markedet.

Anonymous said...

Gillette har en lignende sak som koster et par hundre kroner, og hva refill-bladene koster tør jeg ikke tenke på. Det var, ved siden av en brødbakemaskin, det dummeste kjøpet jeg noensinne har gjort.

VamPus said...

Tenkte på filmen Spielberg-filmen "Artificial Intelligence" - langt inn i fremtiden der robotene har utviklet et følelsesliv, mens kvinnen fortsatt gjør husarbeidet og vil være hjemme med barna.. Nice.